
Згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», що прийнятий у 2017 році відповідно до зобов'язань, які взяла на себе Україна у рамках Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті (конвенція Еспо) та Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Орхуська конвенція), встановлена процедура проведення оцінки, яка починається з підготовки суб’єктом господарювання повідомлення про плановану діяльність.
Згідно ст. 5 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», у повідомленні про плановану діяльність наводиться інформація про:
- плановану діяльність, її характеристику, технічні альтернативи;
- місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи;
- соціально-економічний вплив планованої діяльності;
- загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо);
- екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами;
- необхідну еколого-інженерну підготовку і захист території за альтернативами;
- сферу, джерела та види можливого впливу на довкілля;
- планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Для цього, наприкінці 2017 року виконано низку науково-вишукувальних робіт (1 етап) з аналізу району планованої діяльності та досвіду реалізації проектів співіснування об’єктів гідроенергетики з територіями з особливим природоохоронним статусом на прикладі країн ЄС. Звіти профільних інститутів НАН України оприлюднено у відкритому доступі на сайті ПрАТ «Укргідроенерго».
При оцінці впливів на довкілля розглядалися такі його компоненти:
- клімат і мікроклімат
- повітряне середовище
- геологічне середовище
- водне середовище
- ґрунти
- рослинний і тваринний світ
- заповідні об'єкти
- археологічна спадщина
- 1025